Luktisar gör comeback – nu i reklambranschen

1.
People listar snyggingar och låter läsare känna deras dofter genom luktisar som kommer med tidningen. Artikel på Folio: People’s Sexiest Man Alive Issue to Include ‘Scratch-n-Sniff’ Sectionbild-1
2.
Otroligt bra! Sensory Marketing faller nog inte alla på läppen (i.e. Naomi Klein) men det spelar ingen roll, smaka bara på ordet ”sensory marketing”, jag tycker ändå det finns en fräschör kring konceptet. People har gjort en snygg synkronisering mellan sin egen story och marknadsföringen av ett par utvalda parfymer så är det bara. Redaktionellt placerad reklam har aldrig luktat särskilt gott – tills nu.
Kanske Aftonbladet inspireras. ”Maud Olofssons läppglans – hur smakar det? Slicka här!”

0 Responses to “Luktisar gör comeback – nu i reklambranschen”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,372 hits

%d bloggare gillar detta: