Val 2010 och Peter Frost´s egen valkampanj

1.
Karaktär i kubik och tydlig närvaro på nätet. Jag vet väldigt, väldigt lite om Peter Frost eller var han står – men jag vill ändå gå med i hans grupp i Facebook; Join Facebook Cause: Dr. Peter Rost for FDA Commissioner Är man lättköpt då?
Peter Frost - Paul Waper Blog
USA´s motsvarighet till Läkemedelsverket är FDA och bossen är FDA-Commissioner. Peter Rost är en gammal bråkstake som säljer in sig själv stenhårt på sin blogg för att Obama ska välja honom till posten.
Peters Rost´s blogg är ful. Men det hjälper till att bygga karaktären av en handlingskraftig lite bångstyrig gubbe som inte bryr sig om lull lull. Jag har köpt hela konceptet och vet inte vad som är dåligt med karln. Han har kanske en skuggskrivare för bloggen, eller inte. Jag bryr mig inte – jag skulle rösta på honom ändå. Han är närvarande på nätet på ett personligt sätt och han är uppdaterad eller mer; han uppdaterar läsaren. Förstår ni vad jag menar? Vilken svensk politiker känner man så för idag?
Det börjar poppa kring politikernas nätsatsningar inför val 2010 och jag ser faktiskt bara fram emot att känna mig lättköpt – det är ju roligt att falla för retoriken och kampanjerna precis som en grym reklamfilm för tele2. Man liksom räknar ju ändå med att kunna genomskåda det sen.
2.
Lär dig se Steve Jobs reality distortion field, det kan vara bra att kunna spotta även om vi bland svenska politiker har en lång bit kvar; Martin Jönsson påminner om svårigheten att kopiera Obamas recept, det kan vara lurigt att få till det även för Centerpartiet som har rätt bra koll på nätet. Slutligen påpekar Dick Erixon att partierna är så hierarkiska att de kommer få svårt att göra trovärdiga internetkampanjer.

0 Responses to “Val 2010 och Peter Frost´s egen valkampanj”



  1. Kommentera

Kommentera

Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,372 hits

