Vi får vad vi ber om kan man säga

bisonblog: Finanskris eller Britney Spears – Så viktiga är dina klick.
Det var ett tag sen Fredrik Wass skrev det här, men det är så viktigt att jag tummar på nyhetsvärdet och presenterar den här nu ändå. Jag undrar om det är Fredrik som har gjort bilden på Britney oxå?
bild-1
Bestäms nyhetsvärderingen utifrån vad besökarna klickar på? Och kan en nyhet om Britney Spears slå ut mer seriösa nyheter bara utifrån hur vi klickar? Jag ville veta svaret och på uppdrag av tidningen Studentliv tog jag reda på hur två av Sveriges största mediesajter – Aftonbladet.se och Svd.se resonerar kring klickstatistik Saxat från Bisonblogg, lixom bilden från Tsevis.

4 Responses to “Vi får vad vi ber om kan man säga”


  1. 1 Bisonfredrik december 9, 2008 kl. 00:48

    Nej, jag har inte gjort bilden. Om du läser längst ned i mitt inlägg ser du att bilden är licensierad under Creative Commons och får återpubliceras i okommersiellt syfte förutsatt att man länkar till upphovsmannen (vilket jag gjort längst ned som sagt).

    Kul att du gillade min artikel!

  2. 2 paulwaper december 9, 2008 kl. 01:29

    aj, inte så uppmärksam som jag trodde att jag var alltså🙂
    Tack!


  1. 1 Paulwaper Trackback vid mars 27, 2009 kl. 10:10
  2. 2 Journalister får betalt per klick « Paulwaper Trackback vid mars 27, 2009 kl. 10:13

Kommentera

Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,367 hits

