Fredagsmusik – covers

Sixten Herrgård, PaulwaperSpotify verkar överlevt förra veckans hallåtur det för nu stängs Pirate Bay ner – och här är den perfekta listan för att visa dess storhet.

Uppfiskad från en facebookgrupp jag satte igång i höstas, SpotifyPlaylists, kommer den här listan med bara härliga coverlåtar. En bra låt bara måste ju göras om, jag tycker det är lite av kännetecknet för en stark låt eller ett starkt varumärke för den delen – att den tål att mixas. Ett slag slås alltså för coverlåten. Spellistan är full av pärlor – det är en verklig guldklimp så många tack till medlemmen som postade listan på FB-gruppen (förlåt jag har glömt vem det var!)

Musiken är allt från Tingsek med Shake the Disease [Depech Mode] och Snuggle Up med en electroncaversion av Dancing In The Dark [Springsteen] till Prince med A Case of You [Joni Mitchell] och Chris Cornell som sjunger Billie Jean snudd på lika bra som M Jackson.

2 Responses to “Fredagsmusik – covers”


  1. 1 makakaka februari 6, 2009 kl. 12:01

    Ja, frågan är om Spotify har överlevt eller inte. Jag kollade på den senaste uppladningen (releasen) av låtar och det var inte ens nära att jag kände igen en artist. Nu kan man inte förvänta sig att jag ska känna till artister, eftersom jag inte är music lova’ men ändå. För min del faller Spotify rakt ut för ett stup om de bara har låt säga 75% av all (för mig) intressant musik.

    Men det är ju inte Spotify’s fel. Det är musikbolagen som inte har förstått. Jag kommer nämligen inte köpa en endaste liten låt från iTunes… eller än värre från det ”gamla” hemska formatet CD-skiva. Min senaste skiva var en signerad godbit från Fredrika Stahl och det är den enda typ av skiva jag kan tänka mig att köpa. En skiva som det liksom doftar äkthet om!


Kommentera

Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,372 hits

