Trend: Konsumenter blir Säljsumenter

Trendwatching-PaulwaperTrendwatching.com har precis släppt majrapporten ”Innovation Jubilation” och pliktroget kommer det en resumé här snart men först den försenade aprilrapporten: ”SELLSUMERS (SÄLJSUMENTER?) När finanskrisen ökar folks behov av kontanter, och en ständigt växande infrastruktur gör det lättare för folk att agera som (deltids) entreprenörer så dyker det nu upp fler och fler koncept som hjälper vanliga konsumenter att tjäna pengar istället för att bara spendera dom.

Vare sig det handlar om att sälja sina insikter och kunskaper till företag, dela med sig av sin kreativitet till andra konsumenter, eller hyra ut tillgångar som man inte använder, så kommer konsumenter vartefter bli SÄLJSUMENTER – SELLSUMERS”. Tidigare nämnt: J. Wallén.

0 Responses to “Trend: Konsumenter blir Säljsumenter”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,367 hits

%d bloggare gillar detta: