Whopper Freakout vann

Crispin Porter + Bogusky som var på väg att lyfta Microsoft ur civilingenjörsträsket (längst ner här, och flyttar till Europa här) vann precis reklamtävlingen Effie. Effie-priset är lite speciellt för det väger oxå in själva effekten av reklamen och jämför alltså affärsresultatet efter en kampanj. Whopper Freakout är en smygfilmning av kunder på Burger King när de får höra att Whopper är slut.

Spoof på dito; McDonalds Freakout

0 Responses to “Whopper Freakout vann”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,367 hits

%d bloggare gillar detta: