På lördag hänger ditt.namn löst

Googlestyling. Är du någorlunda aktiv på webben så har du redan noterat det här datumet; 13 juni, kl 06.01. Det är då som Facebook öppnar upp för namn-URL’er. Det här ger dig inte bara en elegantare Facebook-adress, utan får sökmotorer att älska ditt namn. Facebook är för många vad telefonkatalogen var, eller häftet med telefonnummer man fick från skolan i mellanstadiet, så vill du äga ditt namn på den mest inflytelserika social mediaplattformen just nu är det bara att sätta larmet, 05.50 ringer mitt – ingen ska ta facebook.com/tomas.backman!

Facebook Paulwaper

Jag undrar hur rättigheterna ser ut för de företag vars namn kommer kapas? Jag är sugen på att regga facebook.com/mcdonalds och se vad som händer..

Relaterat: SvD, SvD.

3 Responses to “På lördag hänger ditt.namn löst”


  1. 1 Kaksimas juni 12, 2009 kl. 11:39

    Akta så jag inte reggar facebook.com/tomas.backman före dig 😉

  2. 2 Ricky juni 12, 2009 kl. 19:18

    Vilket uuunderbart datum och dag dom väljer… Jag ska på studentfest ikväll/natt och kommer missa att sitta där 06.01. Som tur är så är Ricky ett rätt ovanligt namn så jag hoppas få mitt ändå på lördag eftermiddag..


  1. 1 Skynda dig att reservera ditt namn på Facebook! - Rickys Mac-blogg, jag skriver om mina erfarenheter som webbutvecklare och en ganska nybliven Mac-användare Trackback vid juni 13, 2009 kl. 15:27

Kommentera

Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,367 hits

