Skönt grönt på internet

Rida smart på miljön för att nå ut. Grönt har inte blivit det starkaste försäljningsargumentet för datorer ännu men suuupertråkiga Hp gör i alla fall en ansats. Med kampanjen Power to Change vill man att folk stänger av sin skärm/dator då och då. På kampanjsajten kan man ladda ner en widget som håller koll på hur mycket ström du sparar om du följer deras råd.

HP Har du plasmaskärm eller gammal monitor så har Greenpeace en ännu coolare widget för dig. Black Pixel Project innebär just vad du tror. Stäng av en pixel och spara ström!

Har du sett någon bra miljökampanj på nätet?

1 Response to “Skönt grönt på internet”


  1. 1 Fröken Arktis juni 15, 2009 kl. 20:40

    Det är ju en början i alla fall. Kul att se att det börjar röra på sig i lite olika branscher! Kanske är det såsom i många andra företag att de inte vet var de ska börja. Kanske kan vi konsumenter hjälpa dem på traven…
    Vad finns det förresten för idéer som kan göra datorer mer gröna?

    /Fr. A.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




Medier, musik, internet och kreativ marknadsföring

Follow Paulwaper
Follow me on Spotify

RSS Paulwaper miniblogg

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS I HÖGTALAREN NU -scrobbler från Spotify, lastfm och iTunes

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Tomas Backman skriver på Paulwaper

RSS Ordet ”marknadsföring” i bloggosfären

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS PR-land

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Blog Stats

  • 45,367 hits

%d bloggare gillar detta: